Thursday, April 29, 2010

tutorial - nafizi a.k.a dik g..(g-string, gay, gigolo, gemok dll..)

time : pgi2 mai opis, xde org lg, xde kja lg
mood : ngantuk2, blur2
warna baju : itam+ijau
suar : suar jeans koyak2

haha..sowie2 g..sje2 je tajuk tu...haha..ni aku ad edit pic mber aku..sje2 edit, dia da nk blah da..kna transfer g tmpat len..da jauh da la ngan mber2 cni (pdhal g penang je pon)..haha..ni aku ad uplod pic sebelom n selepas aku edit..


ok2..kat cni aku terangkan sket2 editing yg da aku wat..

1 -aku edit texture muka dia sket..(buang2 ap yg ptut ada)..kat cni aku pki
surface blur (filter>blur>surface blur)..tapi masking, then ko pndai2 la surface blur kan area mne yg nk kne kasi licin tu..hehe..tips,jgn sonok sangat licinkan muka tu, kang nmpak plastik sgt..ni aku edit sket2 je..
2 - aku edit whole pic..kat cni aku men dia pye
colour balance..aku bagi mood warm sket..
3- aku pki fav filter aku,
high pass..haha..kat sni kna pki masking..sbb xmo sume pic nmpak sharp..
4-then aku pki
gradient default je wana putih itam, bukan itam putih dengan blend mode screen..
5- pastu layer atas skali aku letak kaler pink..haha..then low kan dia pya opacity ke 10% or below than 10% tu..ikut ska korang ar..tapi low kn opacity..
6 - tadaaa..!!~ haha..da siap da..

sory ar klu ni tak diterangkan ngan secara detail..haha..kang aku wat tuto len nk explain lg detail..ni juz nk kasi korang rough idea je ape yg aku da wat kat pic ni..>.<"

k ar..kje da ad ni..kang aku wat lg..hehe..^^

2 comments:

Afif.Apexille said...

mengancham!!!!!!

peyoi|pico~loka said...

haha..ade idea da sket2?

Post a Comment